Ekspert i Content marketing er noget, der tager tid. Forståelsen skal ind under huden, og mekanismerne skal bruges lige så naturligt som at børste tænder, men du kan komme godt i gang med de rette værktøjer.
Ekspert i Content Marketing – et skridt på vejen
1. Joe Pulizzi Epic Content Marketing: How to Tell a Different Story, Break through the Clutter, and Win More Customers by Marketing Joe Pulizzi er Content Marketing Godfather og hans bøger er generelt læseværdige. Dog skal du være opmærksom på at nogle af idéerne til Content Marketing i de ældre bøger kan være forældede på grund af Googles optimerede algoritmer.
2. Ann Hanley Content Rules: How to Create Killer Blogs, Podcasts, Videos, Ebooks, Webinars (and More) That Engage Customers and Ignite Your Business (New Rules Social Media Series) Content Queen og særdeles læst og hørt forfatter. Ann Handley, ekspert i Content Marketing, blogger og holder foredrag om emnet. Content Rules er er rigtig god bog, når du skal føres ind i Content-verdenen. Hun skriver let læseligt og i denne bog tager hun fat i de vigtigste redskaber i Content-arenaen.
3. Andrew Macarthy 500 Social Media Marketing Tips: Essential Advice, Hints and Strategy for Business: Facebook, Twitter, Pinterest, Google+, YouTube, Instagram, LinkedIn, and More! En bog proppet til randen med idéer og tricks til Social media marketing. Andrew kigger på de vigtigste platforme, hvor du kan lægge dit Content, og bogen er opdateret i april 2014 hvilket må være I DAG!
4. Kristina Halvorson Content Strategy for the Web (2nd Edition) (Voices That Matter) Halvorsons bog går mere i dens strategiske retning. Det kan lyde tørt, men nogle gange er vi nødt til at have strategierne banket fast med meget store søm. Bogen lever derfor endnu, selv om den er fra 2012.
5. Thomas Rosenstand SEO–LEX Hvis du troede, du slap for søgemaskineoptimering, så tog du fejl. Heldigvis er Thomas Rosenstand fantastisk til at rette det kringlede ud til en lige linje. Med denne bog, som ligger i den dyrere ende, er du klædt på til at søgemaskineoptimere på alt det gode content du går og laver, og lad os se det i øjnene, hvis du ikke strategisk søgeoptimerer på dit Content, så mister du en stor del af den værdi, det skulle give dig. Gå i seng med Thomas et par aftener i træk, så er du klar til at lancere dit Content Marketing
Kindle – app’en du ikke kan leve uden!
Har du ikke en Kindle e-bogslæser, men en tablet (eller smartphone), så hent din Kindle-app her.
Væn dig til at læse på skærmen, for det giver dig frihed til at lære og læse, hvor du end befinder dig: i lægeværelsets venterum, i bussen, imens du venter på at kommer igennem til SKAT, i reklamepauserne på betalingskanalerne, lige inden du skal sove, i frisørsalonen, på toilettet (når du er stukket af fra den kedelige fest), til konferencen, der alligevel ikke var, hvad du troede, bag i bilen, når tante Olga sidder foran og imens du spiser morgenmad. God fornøjelse med din Content Marketing.