Trends i 2015

Jeg hepper på Danmark. I mange år danskerne bidt amerikanere i hælene, når vi taler om it. Over 85 % af danskerne har internetadgang, hos amerikanerne er det kun godt 78 %. Så vi er helt fremme i stiletten, når det gælder online adgang. Men ak …

Når det kommer til indholdsbaseret markedsføring på nettet (Content Marketing) er amerikanske marketing-bureauer mere end et hestehoved foran. Men kender jeg danskerne ret, så bliver vi klar.

Content Marketing trends i 2015

1. Forståelse for sammenhængende kommunikation

Danske virksomheders forstår at: sociale medier, mobile enheder, reklame, markedsføring og kommunikation hænger sammen. Vi må forstå at sammentænke disse faktorer i fremtiden.

2. Strategi og budget

Indholdsbaseret markedsføring kommer på budgettet. Der bliver sat konkrete timer af til at pleje det sociale online-brand.


Mangler du inspiration

Content magazine

Download Content Magazine by Zigns-2015


3. Content marketing er ikke kun markedsføring

For at øge effektiviteten af virksomhedens markedsføring, bør al salgskommunikation skabe relevant indhold. Det gælder områder som produktbeskrivelser, manualer, kundeservice, salg, grafik og film. Hvis strategien udføres effektivt, kan virksomheder undgå dobbelthåndtering af informationer og samtidig rense ud i mindre relevant indhold.

4. Video-indhold eksploderer

Med øget evne til at lave og dele professionelt udseende videoer til lave omkostninger , vil virksomheder og forbrugere i stigende grad skabe og dele dem. Marketing-afdelingen har brug for en videostrategi til deres Content-strategi.

5. Mobilt indhold først

Med det stigende brug af mobile enheder som den primære tilgang til indhold, skal virksomhederne levere information, der er udviklet til mobile enheder. Dit indhold skal være multi-kompatibelt. Husk – hvis dit indhold kan ikke læses på mobile enheder, kan du miste dit potentielle publikum inden de nogensinde ser dit indhold!

6. Redesignede hjemmesider

For de mest resursestærke virksomheder, vil redesign af virksomhedens hjemmeside handle om at lave scrollbare sider med meget tekst eller måske card-design. Begge tendenser er direkte afledt af vores brug af mobile enheder. Al grafik er nu ’fladt’. Ingen skygger, ingen highlights, kun fladt i fuld farve.

7. Social selling med LinkedIn

LinkedIn er en central spiller i ‘Thought Leadership’. Alle virksomhedens lederniveauer bør bidrage til LinkedIn regelmæssigt. LinkedIn vil fremover omfatte indhold såsom videoer, podcasts, PDF-filer og e-bøger. (LinkedIn ejer SlideShare, som er en guldgrube for B2B-virksomheder)